تغییر دکوراسیون با استند های گل

استند ها وسایل تزئینی ای هستند که شما می توانید با قرار دادن آن ها در جایی مناسب، ظاهری زیبا در منزل و یا محل کار خود به وجود بیاورید. امروزه استند ها در ابعاد و طرح های مختلفی ارائه می شوند که در این مطلب سعی می کنیم چند طرح پر طرفدار را معرفی کنیم .
تغییر دکوراسیون با استند های گل

کاربرد استند در دکوراسیون داخلی چیست ؟

معمولا در خانه های ایرانی قرار دادن انواع لوازم تزئینی و زینتی یا به اصطلاح اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی بسیار پر طرفدار هستند و در اکثر خانه ها از انواع ویترین، بوفه و یا در نوع امروزی تر از انواع استند و شلف برای قرار دادن اکسسوری بر روی آن ها استفاده می شود. به نوعی دیگر با گذشت زمان و امروزی تر شدن چیدمان ها استند ها جایگزین خوش قیمت تر و جذاب تری برای انواع ویترین و بوفه ها شده اند.

برخی از استندها مخصوص گل ها می باشند. البته طراحی استند گل کمی متفاوت است .استند گل از تعدادی طبقه تشکیل شده که از آن برای قرار گیری گلدان های مختلف استفاده می شود. استندهای ویژه گل براساس سلیقه و سفارش شما در شکل های مختلف و در تعداد مشخص ساخته می شوند.چوب استفاده شده در ساخت گلدان های مخصوص گل بسیار مهم است به این دلیل که گلدان ها نیاز به آبیاری دارند، چوب استفاده شده در ساخت استند باید ضدآب باشد.

قابل ذکر است استندها از تعدادی طبقه و شلف به صورت روباز ساخته شده اند که روی بدنه یا پایه های مختلف روی هم سوار شده اند. استندها در طرح ها و ابعاد مختلف عرضه می شوند این میزان تنوع انتخاب را برای شما راحت تر می کند. زیرا با توجه به دکوراسیون منزل خود و نیازی که دارید استند مورد نظر خود را انتخاب خواهید کرد.

سلیقه هرکس در انتخاب وسایل دکوری متفاوت می باشد، برخی ظروف کریستالی و یا لوازم چینی و سرامیکی را برای دکوری می پسندند و برخی استفاده از مجسمه ها و یا کتاب ها را به عنوان وسایل تزئینی و زینتی ترجیح می دهند. افرادی که اهل مطالعه هستند معتقدند که کتاب ها در دکوراسیون انرژی خوبی را در منزل به وجود می آورند و به همین دلیل در سبک های مخالف از کتاب ها در طراحی دکور منزل استفاده می کنند و رنگ و طرح خاصی را برای فضا به ارمغان می آورند. یکی از کاربردهای استند استفاده از آنها به عنوان کتابخانه می باشد.

استندها دارای مدل ها و طرح های مختلفی هستند و می توانند کاربردهای زیادی داشته باشند. استندها در انواع متفاوتی عرضه شده اند. از انواع مختلف استندها که بسیار محبوب هم می باشند، استند نردبانی می باشد که عموماً 2 طبقه و یا 4 طبقه هستند. این استندها در رنگ های متنوع ساخته می شوند اما بیشتر در رنگ های سفید، مشکی و قهوه ای وجود دارند. اگر در چیدمان منزل خود جای خالی را احساس می کنید استفاده از استندها را به شما پیشنهاد می کنیم.

نردبان چوبی 3 طبقه

نردبان چوبی چند طبقه

بهترین محل برای قرار دادن استند گل کجا می باشد؟

قرارگیری و چیدمان استندها بسته به سلیقه هر فرد متفاوت است. برای به وجود آوردن حس شادابی و نشاط در منزلتان سعی کنید از استندها برای قرارگیری گلدان های طبیعی استفاده کنید. گیاهان برای به وجود آوردن احساس سرزندگی در محیط و ایجاد حس آرامش نقش زیادی دارند. استندهای چوبی در رنگ های زیبا و طرح های مدرن که با گلدان ها و گیاهان طبیعی پر شوند، فضای زیبا و شادابی را در دکوراسیون منزل شما به وجود می آورند و در ایجاد حس سرزندگی و بالا بردن روحیه کمک زیادی به شما می کنند.

یک نکته بسیار مهم که گاهی موجب نازیبا به چشم رسیدن استند گل می شود این است که پیش از خرید استند، مکان دقیق آن تعیین نمی شود و زمانی که استندگل در بخشی از دکوراسیون پذیرایی قرار می گیرد، نمی توان آن را با دکور آن قسمت کاملا هماهنگ کرد.

برخی از محل های مناسب برای قرار دادن استند ها :

- استند گل در راهرو و ورودی ها

از بهترین مکان هایی که میتوان برای قرار دادن استند ها استفاده کنید فضای ورودی منزل، راهرو ها و ورودی حیاط خانه می باشد. نکته مهم این است که با قرار دادن استند ها و چند گلدان گیاه در راهرو و ورودی منزل می توانید یک خوش آمد گویی مناسب برای مهمانان و اعضای خانواده به وجود بیاورید.

- استند گل در کنار پنجره ها

یکی از محل هایی که برای قرار دادن استند های گل مناسب است کنار پنجره می باشد. قرار دادن استند گل در کنار پنجره به دلیل وجود نور کافی خورشید برای گیاهان مناسب است همچنین با توجه به مقاله قبل ترکیب رنگ سبز و آبی آسمان می تواند یک محیط سرشار از آرامش و راحتی برای شما بسازد.

* اگر می خواهید از فواید نگه داری گل و گیاه در خانه و یا محل کار مطلع شوید مقاله قبل را مطالعه کنید *

استند گل کنار پنجره

- استفاده از استند گل به عنوان پارتیشن

زمانی را تصور کنید که در خانه ی خود یک پذیرایی بزرگ دارید و میل دارید که قسمتی از آن را جدا کنید، بنظر شما ساختن یک دیوار بهتر است یا استفاده از پارتیشن های جدا کننده ؟

ساختن دیوار برای جدا کردن یک قسمت به هیچ عنوان انتخاب عاقلانه ای نیست به این دلیل که شاید بعدا بخواهید قسمت جدا شده را مجددا برگردانید. در عوض استفاده از پارتیشن ها گزینه ی مناسب تری هستند. حالا تصور کنید که این پارتیشن ها تبدیل به استند های بلندی شوند که می توانید داخل آن ها گل و گیاه طبیعی قرار دهید. یک استند گل می تواند کار پارتیشن را برای شما انجام دهد همچنین فضایی زیباتر به شما تقدیم می کند.

- استفاده از استند گل در کنار مبلمان

معمولاً افراد در هنگام تماشای تلویزیون و یا مطالعه، روی مبلمان خانه استراحت می کنند. پس برای ایجاد فضایی بهتر و آرامش بخش تر با قرار گیری یک استند گل در کنار مبلمان ، زمان استراحت بهتری را برای خود ایجاد کنید.

استفاده از استند های گل به عنوان پارتیشن

- استند گل در کتابخانه و اتاق خواب 

 معمولاً در جاهایی که گیاهان قرار دارند ، فضای خاصی به وجود می آید و انرژی و آرامش را به فضا می دهد . ایجاد چنین فضایی برای مکانی که مخصوص مطالعه است مانند   کتابخانه ی شخصی خوشایند می باشد. به همین دلیل این کار موجب می شود هنگام مطالعه و کار، حس خوبی را در کنار گیاهان داشته باشید. همچنین یک استند گل مناسب با دکور اتاق خواب می تواند فضای بهتری را در اتاق خواب شما به وجود آورد. با کمی ذوق ، خلاقیت و به کار بردن سلیقه می توانید با قرار دادن یک استند گل زیبا فضای اتاق خواب را دو چندان زیبا و آرام بخش کنید.

معرفی چند ایده استند گل زیبا و محبوب

- گلدان سفید و پایه های چوبی، استندی مدرن و زیبا

این استند محبوب در واقع از دو قسمت مجزا، یعنی یک گلدان استوانه ای سفید و یک پایه چوبی با رنگ قهوه ای است که این تضاد رنگی میتواند یک قاب مدرن در گوشه ای از فضای خانه و یا محل کار شما درست کند که هر نگاهی را به خود جذب می کند 

گلدان استوانه پایه دار

- استند گل با گلدان برنجی و پایه فلزی

این استند گل زیبا با گلدان برنجی و پایه های فلزی در هر کجای خانه که باشد با ظاهر مدرن و زیبایی که دارد جلوه ویژه ای به فضا می بخشد. در ضمن می توان هر نوع گیاهی را در آن کاشت.

گلدان برنجی با پایه فلزیگلدان برنجی با پایه فلزی

- استند های چوبی نردبانی و چند طبقه

اگر در خانه فضایی دارید که کارایی خاصی ندارد ولی خالی ماندن آن برای شما مطلوب نیست، استفاده از یک استند چوبی نردبانی گزینه بسیار مناسبی است . شما میتوانید انواع گلدان های گل و گیاه آپارتمانی با هارمونی های مناسب را روی آن بچینید، در نظر داشته باشید لازم نیست تمام طبقات با گلدان پر شوند و شما میتوانید از بقیه اکسسوری ها و وسایل دکوراتیو (کتاب، شمع، عود و ...) آن ها را پر کنید.

استند های گل چند طبقه   استند های گل چند طبقه

سخن آخر

پیش از هرچیز، امیدوارم مطالب جمع آوری شده برای شما مفید واقع شده باشد و به جواب سوال خودتون که " چطور می توانیم با استند ها دیزاین خانه را تغییر دهیم ؟ " رسیده باشید.

این روزها در خیلی از فضاهای مجازی مانند پینترست، اینستاگرام، یوتیوب و ... هزاران و شاید میلیون ها ایده برای دیزاین گل ها، چیدمان گلدان ها و استندهای گلدانی ببینید.جذابیت این ایده ها به این معنی نیست که این ایده در خانه یا فضای کار شما هم به همین میزان زیبا باشد.

ممکن است این ایده اصلا به این زیبایی پیاده سازی نشود یا برای فضایی که شما در نظر دارید با نور و جایگاه و تهویه ای که در خانه شماست سازگار نشود. خلاصه اینکه، هر ایده ای برای هر فضا و مکانی مناسب نیست و لازم هست که خیلی راجع به جزییات دقت کنید.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید