ابزار و لوازم مهم برای کاشت گل و گیاه

برای کاشت گل و گیاه در یک باغچه کوچک و یا گلدان های خالی، به یک سری ابزار و لوازم مخصوص کاشت نیاز دارید مانند بیلچه و چنگک و .....
ابزار و لوازم مهم برای کاشت گل و گیاه

برای کاشت یک گیاه به چه ابزاری نیاز داریم؟

گل و گیاه همیشه نمادی از آرامش و شادی بوده اند و تقریبا تمام آدم ها خریدن، هدیه دادن و هدیه گرفتن گل و گیاه را دوست دارند. بسیاری حتی کاشت گل و گیاه و یا حتی سبزیجات را دوست دارند و دیدن رشد لحظه به لحظه گیاهشان برای آنها لذت بخش است. باید بگوییم که روند کاشت یک گیاه تا روییدن و حصول نتیجه امکان دارد کمی طولانی باشد پس شروع کردن این پروسه نیازمند صبر می باشد. 

در این مقاله به صورت مختصر می خواهیم به معرفی ابزاری که برای کاشت یک گیاه نیاز دارید بپردازیم :

- خاک ، مهم ترین فاکتور باغبانی

اصلی ترین چیز برای شروع باغبانی تهیه خاک است. دنیای گل و گیاهان بسیار وسیع است و هر گیاه قلق کاشت منحصر به فرد خود را دارد و برای رشد و قد کشیدن خاکی با ویژگی های مخصوص به خود را می خواهند.

برای همین هم هست که نتیجه گل‌کاری و پرورش گیاهان، برگ‌ها و ساقه‌های سبز و منحصربفردی است که زیبایی و طراوت را به ما تقدیم می‌کنند. این حجم از حساسیت در پرروش است که می‌تواند نتیجه‌ای ظریف و زیبا به همراه داشته باشد. پس دقت کنید که قرار است چه چیزی بکارید و بعد خاک مناسبش را تهیه کنید.

برای مثال گیاهان آپارتمانی نیاز به خاک گلدان مخصوص دارند. برخی گیاهان برای قد کشیدن و رشد معقول نیاز به ورمی کمپوست یا همان خاک حاوی کرم ها دارند 

شما می توانید در کادومینو خاک مورد نظر خودتون رو با قیمت بسیار عالی پیدا کنید.

- بذر گل و یا سبزی خوراکی 

فرقی ندارد که برای کاشت فضای بزرگی مثل باغچه دارید و یا گلدان های کوچک ،در هر صورت به بذری مناسب برای کاشت نیاز دارید. با توجه به علایق خودتان بذر مورد نظر را تهیه کنید. اگر میخواهید از فضای اطراف خود لذت ببرید و فضایی سرشار از آرامش بسازید می توانید بذر گل های مختلف تهیه کنید و اگر دوست دارید که سبزیجات مصرفی خودتان را پرورش بدید می توانید مقداری بذر سبزیجات خریداری کنید. شما می توانید انواع بذر گل را با بهترین قیمت و کیفیت از کادومینو تهیه فرمایید.

برای خرید بذر های گل باید توجه داشته باشید که گل مورد نظرتان مناسب فصل هست یا خیر ، همچنین نحوه کاشت، آبیاری، نور و ... در تمامی گل ها یکسان نیست و باید با اطلاع کامل از شرایط پرورش آن اقدام به خرید بذر کنید.

کاشت سبزیجات در خانه، هم می تواند بسیار مفرح و مفید باشد و هم شما را از سبزیجات اورگانیکی که پرورش خودتان بوده اند بهره مند سازد. می توانید انواع بذر سبزیجات مانند شاهی، ریحان سبز و قرمز، تره، کاهو و .... را از فروشگاه ما با بهترین قیمت تهیه کنید.

- گلدان های پلاستیکی، سرامیکی و ...

گلدان های رنگی، چه پلاستیکی و سرامیکی یا فلزی می تواند هارمونی زیبایی در فضای خانه ی شما ایجاد کنند. تنوع رنگ‌ گلدان ها در کنار سبزی گیاهان می‌تواند ترکیب جذابی برای تازه‌کردن روحتان ایجاد کند. گلدان‌های پلاستیکی، سرامیکی و ... را در رنگ‌های گوناگون بخرید و در آنها سبزی، گل، گیاهان متنوع و مختلف بکارید.

توجه به زهکشی مناسب گلدان ها یکی از نکات بسیار مهم است که مستقیما به رشد گل و گیاه و سالم ماندن آن ها مربوط است.

ما در فروشگاه اینترنتی کادومینو انواع گلدان های سرامیکی، پلاستیکی، چوبی و فلزی را در طرح ها و رنگ های مختلف برای شما همراهان عزیز فراهم کرده ایم که با توجه به سلیقه ی شما می توانند رنگ تازه ای به زندگی شما ببخشند.

- آب پاش و سم پاش

جذاب‌ترین بخش باغبانی آب‌دادن به گل‌ها و گیاهان است. حتی بی‌ذوق‌ترین افراد نسبت به باغبانی هم از آبیاری خوششان می‌آید. در بازار مدل های مختلفی از سم پاش ها و آب پاش ها وجود دارد که بسته به استفاده ی شما دارای قابلیت های متفاوت هستند ولی در انواع معمولی آنها می توان به آب پاش های کوچک که در آرایشگاه ها استفاده می شوند می تواند نیاز شما را رفع کند. در قسمت ابزار و لوازم کادومینو چندین مدل آب پاش و سم پاش برای شما وجود دارد.

- قیچی باغبانی، چنگک و بیلچه

برای شروع مراحل کاشت نیاز به چند ابزار مهم دارید مانند: قیچی باغبانی، چنگک و بیلچه . از قیچی باغبانی برای هرس کردن گل ها و گیاهان استفاده می شود. همچنین چنگک و بیلچه کوچک شده ی بیل های بزرگ و شخم زن ها هستند که برای زیر و رو کردن خاک از آنها استفاده می شود . زیر و رو کردن خاک در باغبانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.  این امر به دلایل زیادی مهم واقع شده است ، یکی از آنها به این دلیل است که با زیر و رو کردن خاک مواد مغزی و برگ های ریخته شده بر روی خاک (گیاخاک) به زیر رفته و باعث تقویت ریشه می شوند.

- کود های تقویتی و سم 

اگر در خانه ی خود گیاه های چند ساله دارید احتمالا متوجه شده اید که به مرور زمان تغییر شکل داده اند به این صورت که برگ ها می سوزند و یا پژمرده می شوند. با گذشت زمان تمام گیاهان علاوه بر آب و نور خورشید به کود های تقویتی نیاز دارند تا قوای اولیه ی خود را برای گلدهی بدست بیاورند همچنین برای درمان برخی از مشکلات گل و گیاهان مانند آفت ها،  حشرات موجود روی برگ ها و یا سوختن گل و برگ ها نیاز به سم های مخصوص دارید.

اغلب سم و کود های موجود در بازار به صورت مایع یافت می شوند اما در برخی موارد هم سم و کود ها به صورت جامد هستند که باید در آب حل شده و بعد مورد استفاده قرار گیرند. همچنین به یاد داشته باشید که استفاده ی زیاد از کود های تقویتی می تواند باعث به وجود آمدن مشکل در گیاهان شود پس حتما درباره ی نحوه ی کود دهی به گیاه خود با یک گلفروش مشورت کنید.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید